Om os

Nykøbing Falster Politihundeforening blev grundlagt i 1930.

Foreningen er en underafdeling af Dansk Politihundeforening og har i øjeblikket 55 medlemmer. Vi er aktive på forskellige niveauer og har i dag hunde i bedømmelses-, unge hunde-, patrulje-, kriminal- og vinderklasserne. Vi har regelmæssige lydighedskurser og hvalpeklasser for de fleste hunderacer hver forår og efterår. Nykøbing Falster politihundeforening er en forening, hvor alle kan føle sig velkomne. Alle hunderacer er velkomne, men ikke de forbudte hunderacer. Husk, at hunden skal være over 3 måneder gammel, og du skal have lovpligtig ansvarsforsikring.

For at søge efter glemte eller mistede genstande, kontakt venligst Jan Larsen på tlf. 21 95 21 28.

Velkommen til Politihundeforeningen.dk

Politihundeforeningen.dk er hjertet i Danmarks samfund af politihunde og deres førere. Stiftet med et formål om at fremme uddannelse, træning og samarbejde mellem hunde og deres menneskelige partnere, arbejder vi utrætteligt for at sikre, at vores medlemmer opnår de højeste standarder af professionalisme og effektivitet. Vores passion for dette arbejde drives af et dybt engagement i at beskytte og tjene vores samfund gennem styrkelsen af båndet mellem menneske og hund.

Vores Historie

Siden vores grundlæggelse har Politihundeforeningen.dk været en pioner inden for udviklingen af politihundeprogrammer i Danmark. Med årtiers erfaring har vi bygget et solidt fundament af viden, ekspertise og tradition, der understøtter vores mission. Vores historie er rig på succesfulde partnerskaber mellem hunde og førere, der sammen har bidraget til utallige operationelle succeser på tværs af landet.

Vores Ekspertise

Vores medlemmer nyder godt af en bred vifte af ressourcer og programmer designet til at fremme deres færdigheder og viden. Fra grundlæggende lydighedstræning til avancerede taktikker i kriminalitetsbekæmpelse, tilbyder vi kurser, der dækker alle aspekter af politihundearbejde. Vores instruktører er nogle af de mest erfarne og respekterede fagfolk i branchen, og de bringer en uvurderlig dybde af praktisk erfaring til vores uddannelsesprogrammer.

Vores Mission

På Politihundeforeningen.dk er vores mission klar: at uddanne, udvikle og hylde den unikke relation mellem politihunde og deres førere. Vi tror på, at gennem kontinuerlig træning og støtte kan vi ikke kun forbedre sikkerheden i vores samfund, men også ære det utrolige bidrag, disse dyrebare dyr yder til vores nationale og lokale retshåndhævelsesindsatser.

Vores Fællesskab

Vi er mere end en forening; vi er et fællesskab. Politihundeforeningen.dk værdsætter og understøtter et stærkt netværk af medlemmer, der deler erfaringer, succeser og udfordringer. Gennem vores events, workshops og sociale sammenkomster styrker vi ikke kun vores faglige færdigheder, men også de personlige bånd, der binder os sammen som en familie dedikeret til denne ædle sag.