Nyhedsbrev – Politihundeforeningen Nykøbing Falster

Vi prøver med et nyhedsbrev frem for et kort medlemsmøde, da mange er på ferie!

Hjælpere til DM:
Alle hjælpere får en jakke med reklame for DM og Dansk Politihundeforening på ryggen! Jakken bliver dels betalt af klubben og dels af to sponsorer. De to sponsorer vil havde hver deres logo på henholdsvis højre og venstre arm!

Såfremt hjælperne ønsker at deltage i festmiddagen, får de denne til halv pris.

Tilrettelæggerne og deres hjælper får opholdet på Nørrevang betalt!

Standpladsen:
Standpladsen bliver den åbne plæne til venstre for hovedbygningen. Den er målt op og der vil uden problemer være plads til 17 store stande. Er der nogle af jeg, der kender nogen, der ønsker en sådan stand, skal de henvises til Gorm Andersen.

Politihundeforeningen sætter et stort og solidt telt op på standpladsen, hvorfra der sælges øl, vand, kaffe, pølser, flæskestegsandwich og en ostemad!

Denne stand skal bemandes. Allan udarbejder bemandingsplan, har I specielle ønsker for tidspunkt med mere – eller ønsker I blot at tilkendegive at I gerne vil være hjælper i “øl-teltet” – må I meget gerne sende Allan en SMS på 22171267.

Der er indgået en fin aftale med købmanden, han leverer alle drikke- og fødevarer.

BC catering sponsorerer en kølecontainer der står på pladsen hele weekenden.

Sponsorer:
De fleste store sponsorer er på plads, vi mangler blot endelig tilkendegivelse fra et par stykker!

Lotteri:
Lisbeth vil meget gerne havde en tilbagemelding fra de af jer der allerede har fået gevinster ind til lotteriet. Samtidig vil hun også rigtig gerne vide hvilke butikker/erhvervsdrivende I allerede har spurgt. Send gerne Lisbeth en SMS 51644813 eller giv hende et ring :-)

Hjemmesiden:
Nicky arbejder med hjemmesiden, han forsøger at gøre den mere dynamisk og levende. I vil derfor se der sker flere ting på hjemmesiden også forandringer! Opdager i fejl eller ting der ikke virker må I meget gerne give Nicky besked.

Info sponorater/gaver til DM

Skulle I får brug for en seddel til de sponsorer, som I meget gerne må begynde at kontakte mhp. sponsorater/gaver til DM, så har vi en liggende i Word-format. Denne kan mailes til Jer.

Så kontakt os endeligt – så vi kan få MANGE gaver.

De bedste hilsner Lisbeth Og Michael Hansen

Nye tiltag på hjemmesiden

Hej Alle.

Da vi selv har valgt at styre vores hjemmeside selv, er der blevet lavet et par nye tiltag på siden.

Under medlemsforum finder i primært de nyeste tiltag.

Der er oprettet lidt flere kategorier så som nyheder, idé-klage kassen og nye medlemmer.

Nyheder: Den gamle opslagstavle er slettet og lavet om til ”Nyheder”. Her finder i de nyeste opslag fra opslagstavlen i klubben samt hvad der sker i klubben. Under nyheder, er det nu tilladt at efterlade sig en kommentar, hvis man f.eks har et spørgsmål angående et af opslagene. Kommentarerne skal dog godkendes af admin (Nicky) før at det vises på siden.

Idé-klage kassen: Et nyt tiltag som vil gøre det nemmere at kontakte bestyrelsen. Har man noget man er utilfreds over eller har man blot fået en god idé kan man udfylde felterne og sende den til bestyrelsen. Idé-klage kassen, er lavet således at man kan være anonym. Blot undlad at udfylde Navn og e-mail.

Nye medlemmer: Her finder i de nyeste medlemmer, samt lidt info omkring dem og deres hund.

Nu bliver det nemmere at holde styr på hvad der sker i klubben. Fremover til alle medlemmer som har oprette sig på klubbens hjemmeside, modtage en mail hvis der sker noget på hjemmesiden. Derved bliver det nemmere for medlemmerne at holde sig opdateret om hvad der sker og rør sig i klubben selvom de ikke kommer i klubben. Dette er dog stadig under opbygning og justering.

Skulle i opdage fejl på hjemmesiden eller andet er i velkommen, til at kontakte Nicky 51 88 14 72 eller på Nicky_Jensen@hotmail.com

Weekendkursus med Ranthe Thørner & Nicolai Thørner

Nykøbing PH har hyret Heidi Ranthe Thørner & Nicolai Thørner til to weekendkurser – henholdsvis weekenden uge 32 og uge 34.

Programmet for begge weekender vil være følgende:

Lørdag:
Kl. 0800-0830: Fælles morgenmad
Kl. 0830-0930: Teori samt oplæg om spor
Kl. 0930-1300: Spor
Kl. 1300-1400: Frokost
Kl. 1400-1430: Teori vedrørende lydighed
Kl. 1330-1700: Lydighed/problemløsning

Kaffepauser m.m. indpasses.

Søndag:
Kl. 0800-0830: Fælles morgenmad
Kl. 0830-1000: Opsamling fra lørdag
Kl. 1000-1300: Teori vedrørende bid & opstart af bid
Kl. 1300-1400: Frokost
Kl. 1400-1600: Bid
Kl. 1600-1700: Afslutning/evaluering

Kaffepauser m.m. indpasses.

Der er INGEN egenbetaling på kurset – der skal dog betales for forplejning.

Man kan tilmelde sig enten:

Weekenden uge 32 (den 9. & 10. august) eller weekenden uge 34 (den 23. & 24. august).

Tilmelding på listen i klubhuset – der kan max. være 12 deltagere pr. weekend. Hvis der tilmelder sig mere end 24 deltagere, vil der blive udbudt endnu en weekend.

Klubtøj

Softshell jakke farve navy.

Pris 400 kr. pr. stk. ved samlet bestilling over 15 enheder

T-shirt farve navy. Pris 80 kr. pr. stk

Sweatshirt farve navy. Pris 280 kr. pr. stk

Bukser. Pris 390 kr. pr. stk

Overrækkelse af fane

Så er det på søndag vi skal til København og have udleveret vores fane. Hvis nogen har lyst at tage med er I MEGET velkommen.

Forventet afgang fra Nykøbing station omkring kl 1330 – nøjagtig tidspunkt tilgår.

Giv gerne et kald eller besked til Mona, hvis i vil med.

Lokalkonkurrence

Lørdag den 26. juli møder alle til morgenmad kl 07.00

Unghundeklassen (Tilrettelægger: Bente)

Patrulje- & kriminalklassen (Tilrettelægger: Mona)

Søndag den. 27 juli møder alle til morgenmad kl 07.00

Kåringshold (Tilrettelægger: Jan Larsen & Niels Sørensen)

Prøvekåring (Tilrettelægger: Gorm & Thorkild)

Vi forventer, at alle der stiller op med hund den ene dag – deltager som hjælper den anden dag
Traditionstro vil der efter konkurrencensernes afslutning (søndag) være fælles spisning. Grillen vil blive tændt, så tag familien og den medbragte mad med og lad os få et par fornøjelige timer sammen
Tilmeldingssedlerne hænger på opslagstavlen i klubhuset.

Søgning af forsvundne genstande er en stor succes

Den sidste måneds tid har vi fået en del henvendelser fra borgere, som har mistet diverse effekter. Og vi har med stor succes løst opgaverne.

Der er en lille flok, som har tilkendegivet, at de gerne vil kontaktes, hvis der anmodes om vores hjælp. Hvis der er flere, der siden sidst har fået lysten til at være med, så endelig sig til :)
Kontakt Mona.